ردپای مدیران دولت سابق در سرنوشت مبهم یک پروژه 5100 واحدی /کارکنان صنعت هوایی: نفری 45 میلیون دادیم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهر جدید پرند و آدرسwww.parandmelk.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی کشور می گویند سالهاست در پروژه ای سرمایه گذاری کرده اند که مشخص نیست چه زمانی می خواهد به تعهدات خود عمل کند. پروژه ای که مدیران وزارت راه و شهرسازیدولت سابق در آن، نقش اصلی را بازی می کنند.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین خواننده ای که خود را مهیار نبوی معرفی کرده در سرویس مشکلات مردم، این کامنت را گذاشته: با سلام تعداد 4000 واحد مسکن به پرسنل هواپیمایی از طرف سازمان فرودگاه ها فروخته شده که پس از 10 سال هنوز هیچ واحدی تحویل داده نشده با این که مبالغ طبق قرارداد دریافت شده. در صورت تمایل با نمایندگان ارتباط برقرار فرمایید. پیشاپیش از همکاری شما سپاسگزارم."

پیگیری های خبرآنلاین در شرکت فرودگاه های کشور به آقای "خیرخواه"، مسئول پیگیری ساخت این واحدها، رسید و او گفت: در ابتدای ساخت این مجتمع، حدود 310 واحد از آن را به صورت ویژه و ویلایی ساختند که خاص مدیران بود و به آنها تحویل دادند. تیم سازنده با تغییرات کمی، یک پروژه 1100 واحدی را پرند و در مشهد پروژه زکریا را کلید زدند. تهران هنوز در مراحل ابتدایی بود که 4 هزار واحدی دیگر را هم پیش فروش کردند. یعنی حدود 5100 واحد را آغاز به کار کردند. ولی در حال حاضر، پروژه 1100 واحدی، کاملا متوقف شده و پروژه 4000 واحدی نیز که باید الان تحویل می شده، هنوز روی خاک است و هیچ کاری انجام نشده. در بخشهای دیگر هم فقط حدود 40 درصد جلو رفته اند."
خیرخواه ادامه داد: متاسفانه خانواده های زیادی از کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی کشور بر سر این پروژه از بین رفتند. برخی طلاق گرفتند و برخی سکته کردند و مردند و هیچ کس جوابگو نیست.

او، علی اکبر راکعی را به عنوان مسئول پیگیری پروژه معرفی کرد که گفتگوی خبرآنلاین را با مسئول پیگیری پروژه در ادامه می خوانید:

شما در پروژه انبوه سازی برای کارکنان صنعت حمل و نقل صنعت هوایی چه مسئولیتی دارید؟

من علی اکبر راکعی، کارشناس سیستمهای الکترونیک هواپیمایی هستم. نزدیک به 17 سال سابقه کار و 14 سال درفرودگاه امام خمینی را دارم. این پروژه در سال 82 با تفاهم نامه ای که بین وزارتین راه و ترابری و مسکن و شهرسازی بسته شد، آغاز شد. قرار شد 4500 واحد مسکونی در شهر جدید پرند به شرط اینکه همکاران ما از صنعت حمل و نقل هوایی آورده ای را به عنوان مشارکت بیاورند. هیات تعاونی واگذاری واحدهای مسکونی در پرند با لوگوی سازمان هواپیمایی فعالیت می کرد و قرار بود در 3 فاز 4500 واحد مسکونی را تحویل بدهد. متولی این کار سازمان هواپیمایی کشور تعیین شد. به دستور رئیس وقت سازمان هواپیمایی، آقای نیارکی، 5 نفر در هیات مدیره تعاونی منصوب شدند که رئیس هیات مدیره، رضا قدیمی بود (رئیس فعلی سازمان ساماندهی مشاغل شهر تهران)، نایب رئیس آقای محمدمهدی مصطفایی، دبیر هیات آقای منصور باقرزاده (مدیرعامل فعلی)، آقای مشکوری و ایرج هادیان اعضای هیات مدیره بودند. در این بین، آقای مشکوری استعفا داد و رفت. سال 83 در فاز 3 پرند 310 واحد را که غالبا متعلق به مدیران وقت صنعت حمل و نقل بود، استارت زدند و با لوازم خوب و مصالح درجه یک ساخته و تحویل شد.

همزمان نیز پروژه 1100 واحدی در شمال فاز 3 شهر جدید پرند استارت خورد که اکثرا از افراد صنعت حمل و نقل هوایی شامل کارمندان شرکت فرودگاه های کشور (مراقبت پرواز، الکترونیک هواپیمایی، مخابرات، ایمنی زمینی که پرسنل عملیاتی بودند و پرسنل اداری) و کارمندان سازمان هواپیمایی کشور، خطوط هواپیمایی شامل ایران ایر، کاسپین، آسمان و... شرکت هندلینگ سامان، گمرک هواپیمایی، سپاه هواپیمایی و پلیس هواپیمایی و گذرنامه و... بودند. این افراد آمدند ثبت نام کردند و تاکنون به غیر از وام 10 میلیون تومانی تمام بدهی های خود را پرداخته کرده اند.

یعنی هنوز وام 10 میلیونی را این اشخاص بدهکارند؟
10 میلیون تومان را اعضای هیات واگذاری واحدهای مسکونی در پرند، گرفته اند تا صرف پروژه کنند، متاسفانه بابت اینوام مسکن ، شرکتی که این واحدها را می سازد 53 میلیارد تومان به بانک مسکن شعبه کریمخان تهران بدهکار است.

وضعیت فعلی خانه ها چگونه است؟
متاسفانه تاکنون این واحدها تکمیل و تحویل داده نشده، تقریبا برخی از 50 تا 90 درصد پیشرفت دارند، از سوی بانک مسکن شعبه کریمخان، این واحدها، قرار است به مزایده گذاشته شود تا بدهی هیات واگذاری به بانک مسکن تادیه شود.

ولی همکاران شما می گویند بیش از 5000 واحد به کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی واگذار شده؟
بله، همزمان با ساخت و ساز 1100 واحدی در حالی که این پروژه، 20 درصد هم پیشرفته نکرده بود، آنها شروع به ثبت نام پروژه 4هزار واحدی در سال 87 کردند. مکانش هم جنوب فاز 3 پرند بود. متاسفانه این شرکت، در سال 87 به ناگاه تغییر ماهیتی داد و لوگویش هم عوض شد. از این منظر که این هیات، همه اعضایش سهامدار بودند -چون آورده داشتند- و به ناگهان این شرکت به شرکت تعاونی انبوه سازان مسکن حمل و نقل هوایی بدون برگزاری هیچ مجمع فوق العاده و عمومی و بدون اطلاع رسانی به اعضا تغییر نام داد.

پیش از این تاریخ، شرکت متعلق به سازمان هواپیمایی بود؟
تا قبل از این تغییر نام، تمام اطلاعیه ها برای ثبت نام 1100 واحدی و 310 واحدی از طریق فرمهای ممهور به مهر سازمان هواپیمایی کشور و شرکت فرودگاه ها به کارکنان صنعت هوایی ارسال می شد. بعد از تغییر نام و لوگو، این شرکت تعاونی انبوه ساز از نوع تولیدی تبدیل شد و شروع به ثبت نام 4هزار واحدی کردند که تا الان ما نزدیک به 1500 واحد مسکونی را توانسته ایم شناسایی کنیم و اطلاعات افراد را در بیاوریم که این تعداد از خانه های پروژه فروخته شده.

اطلاعات را کجا دریافت کردید؟ شرکت انبوهسازان صنعت هوایی با شما همکاری کرد؟
خیر، اطلاعات را از شرکت عمران پرند گرفتیم.

الان وضعیت فعلی پروژه چگونه است؟
متاسفانه واحدهای 4هزار واحدی از 0 تا 40 درصد هم پیشرفت ندارد. یعنی برخی هنوز به مرحله خاکبرداری هم نرسیده، 7 قطعه زمین دارد که برخی 3 بلوک و برخی 2 بلوک اند. این پروژه 18 ماه است کاملا خوابیده.

دلیل توقف کار را به شما نگفتند؟
دلایلی که می آورند تحریم ها و تغییر نرخ ناگهانی دلار است. اگر اینطور باشد چرا انبوهسازان دیگر دارند به تعهدات خود عمل می کنند.

چه کسی اکنون پاسخگوی شماست؟
در سال 1390 آقای قدیمی که رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی انبوهسازان و مدیرکل فرودگاه امام بود، اینطور که خودش می گوید بنا به دستور آقای نیکزاد وزیر وقت راه و شهرسازی استعفا داد و رفت. الان آقای دکتر باقرزاده مدیرعامل است و 18 ماه است او باعث تعطیلی پروژه شده. از شهریورماه 1393 یک عده ای از اعضای هواپیمایی کشوری و بخش آزاد، به صورت خودجوش این ماجرا را پیگیری می کنند. آقای حمیدرضا اسدی، ناهید قشقایی، آقایان ضیغمی، کنعانی و خانی پیگیر هستند. تا 21 آذر 5 تفاهم نامه با آقای باقرزاده نوشتیم که هیچ یک اجرا نشد.

چطور شما توانستید با شرکت تفاهم کنید؟ شما که سمت نمایندگی نداشتید؟
21 آذرماه سال 93 فراخوان دادیم و 400 نفر در مسجد امام حسن شهر جدید پرند جمع شدند و 7 نماینده انتخاب کردند. آقای شرافت پور و مهندس خانی از سوی شورای شهر پرند نیز حضور داشتند و ما را به رسمیت شناختند. در حال حاضر آقایان راکعی، حمید رضا اسدی، علی سرلک، جمشیدی، صالحی و طلخورانی و خانم ناهید قشقایی، به صورت قانونی نماینده مالکان و سرمایه گذاران این پروژه هستند.

چقدر از اشخاص سرمایه گذار و همکاران صنعت حمل و نقل هوایی کشور پول گرفته شده؟
از 30 تا 45میلیون تومان افراد هواپیمایی هزینه کرده اند و حتی اینها آمدند بخش فروش آزاد هم داشتند که این هم غیرقانونی است و از طریق یک بنگاه درپرند حتا تا 200 میلیون تومان هم هر واحد را فروختند. بنده به عنوان رئیس هیات پیگیری پروژه هواپیمایی انتخاب شدم و تا الان نزدیک به 8 تفاهم نامه،امضا کرده ایم که نزدیک به 60 بند دارد، فقط 2 بند آن اجرا شده، یکی گرفتن دفتر برای نمایندگان بوده یکی نیز درج نام بخشی از نمایندگان در سایت شرکت شیده است.

حالا مدیرعامل شرکت چه می گوید؟
متاسفانه با آقای قدیمی و باقرزاده، شرکت عمران پرند و شورای شهر جلساتی داشتیم و آقای قدیمی، مدیرعامل سابق تعهد اخلاقی داده که پیگیر کار شوند. قرار بود منابع مالی در حساب مشترکی بین نمایندگان و شرکت شیده باز شده، واریز شود که این مبالغ واریز نشده و آقای باقرزاده جز قولهای واهی و اینکه دائم با افراد و نمایندگان تعهد بدون کار منعقد کند، عملی انجام نداده. در بهمن 93 نامه ای به سرپرست وقت شرکت فرودگاه های کشور آقای مهندس ایلخانی در اعتراض به اینکه چرا شرکت فرودگاه های کشور ورود به این قضیه ورود نمی کند، نوشتیم. ایشان عنوان کرده شرکت شیده از لوگو و مهر سازمان هواپیمایی سواستفاده غیرقانونی کرده. سئوال اینجاست مگر می شود این کار به این عظمت و تمام تبلیغات، غیرقانونی باشد؟ واحد حقوقی شرکت فرودگاه ها هم می گفت به ما ربطی ندارد. با آمدن آقای مهابادی و دکتر باقریان در هیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور، ایشان قولهای همکاری هایی داده اند که امیدواریم عملی شود.

چرا به دادگستری مراجعه نکردید؟
متاسفانه قراردادهایی که ما امضا کردیم قراردادهای یک طرفه بوده و در یکی از بندهایش، موضوع "داوری" آمده که عنوان می کند در صورت بروز هر گونه اختلاف باید یک داور از دو طرف تعیین و به کانون کارشناسان ارجاع می شود.

داوری، منافاتی با پیگیری حقوقی از طریق دادگاه ندارد، دلیل تعلل شما در مراجعه به دادگستری چیست؟
هر پرونده شکایت نزدیک به 2 میلیون تومان هزینه دارد، ما به اعتبار مهر سازمان پول را واریز کردیم. اگر قرار باشد این شرکتهای دولتی زیر بار این مهر و امضایشان نروند، برای دیگران چه تعهدی وجود دارد؟ دوستان می خواستند به ایکائو نامه بدهند و اعتراض کنند. ولی ما جلوی آن را گرفتیم چون آبروی کشور در خطر است. خیلی از افراد تکی شکایت کردند ولی جواب نگرفتند. ضمن اینکه مدیرعامل با شرکتهای دیگری، قرارداد بسته مصالح بگیرد و به این شرکتها واحد داده. یعنی واحدها را با مصالح تهاتر کرده ودر واقع اعتبار پروژه را فروخته است. نزدیک به 200 واحد اعتبار فروخته و تهاتر کرده. تاکنون نیز آقای باقرزاده پاسخگو نیست و سه ماه است می گوید می خواهم وام بگیرم و به حساب مشترک بریزم.

درباره مبالغ 30 تا 45 میلیونی که شما می گویید گرفته اند، این مبالغ چه شده؟
مسئله همین جاست. آنها هیچ جوابی نمی دهند.

قابل ذکر است پیگیری های خبرگزاری خبرآنلاین درباره تماس با دکتر منصور باقرزاده مدیرعامل فعلی و آقای قدیمی مدیرعامل سابق شرکت تاکنون بی پاسخ مانده است. خبرآنلاین آماده درج پاسخ مسئولان شرکت یاد شده است.

 منبع:سایت خبرخون به نقل از خبر آنلاین




:: موضوعات مرتبط: آخرین خبرها , ,
:: برچسب‌ها: مسکن مهر پرند , شهر جدید پرند , پرند , مسکن پرند , شهر پرند , قیمت مسکن در پرند , شهرک پرند , قیمت خانه در پرند , قیمت آپارتمان پرند , ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : عارف کریمی
ت : دو شنبه 4 خرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');